Ortoptiniame kabinete dirba sveikatos priežiūros specialistė (ortoptistė) – Violeta Kesminienė, kuri tikrina vaikų regėjimo aštrumą (matymą), koreguoja žvairumo kampą, lavina akiplotį, moko racionaliai išnaudoti regos likutį. Tam naudojama speciali medicininė įranga.

Muskulotreneris – akių paslankumui gerinti naudojamas akį judinančių raumenų treniruoklis. Gydymo metodas pagrįstas judančios raudonos spalvos taško sekimu, akimis perkeliant žvilgsnį iš kairės į dešinę regėjimo lauko pusę. Sinoptoforas naudojamas binoklinio regėjimo atstatymui ir ambliopinės akies regėjimo stimuliavimui. Pratimų atliekamų sinoptoforu tikslas – atkurti abiejų akių bifovelinį suliejimą ir išlaisvinti fuzijų rezervus, kurių pagalba mažinamas žvairumo kampas iki „0“ vidinio ir šoninio žvairumo metu. Ambliotreneris kuriuo priverčiama dirbti ambliopišką „tinginę“ akį. Taip treniruojama gydant lengvo ir vidutinio laipsnio ambliopiją – tai prastas matymas viena akimi, kai ankstyvos vaikystės metu neišsivystė normalus regėjimas. Vienos akies regėjimas geras, o kitos neišvystytas. Laukų padalintojas – tai prietaisas atskiram porinių vaizdų kaire ir dešine akimi stebėjimui, skirtas žvairumo diagnostikai ir gydymui ortoptiniais pratimais.

Regos sutrikimus turintiems vaikams korekcinį gydymą skiria gydytoja oftalmologė. Kai kuriems vaikams skiriamas dienos režimas – akinių nešiojimas bei akių dengimas. Po taikomų pratimų vaikų regėjimas gerėja, ko pasekoje akiniai tampa nebereikalingi. Apie 90 % vaikų su sutrikusia rega atstatomos regimosios funkcijos, todėl sėkmingai integruojasi į bendrojo ugdymo mokyklas.

Specialistė nuolat bendradarbiauja su tėvais, auklėtojomis.

Gyvename išmaniųjų technologijų amžiuje: daug laiko praleidžiame naršydami internete, žaisdami kompiuterinius žaidimus, skaitydami ar žiūrėdami televiziją. Kad akys būtų sveikos, jas kaip ir bet kurią kitą kūno dalį, reikia mankštinti. Štai keletas patarimų akių mankštai:

  1. Kompiuterių vartotojai ir televizijos žiūrovai mirksi rečiau, ypač jei yra susikaupę. Svarbu daryti pertraukėles, kurių metu atlikti paprastą pratimą: pamirksėti nuo 30 sekundžių iki 2 minučių;
  2. Kelis kartus giliai įkvėpkite. Įsitaisykite patogiai, rankas padėkite ant stalo arba ant kelių. Užsimerkite. Uždenkite akis delnais, tačiau nespauskite: akys turi laisvai mirksėti. Įsivaizduokite didelį aštuonetą ir pabandykite užmerktomis akimis jį nubrėžti;
  3. Patogiai įsitaisykite ir iš pradžių žiūrėkite į arti esantį objektą, o paskui nukreipkite žvilgsnį į tolimesnį;
  4. Patogiai įsitaisykite, ištieskite nykštį ir pamažu priartinkite prie akių, paskui nutolinkite.