Ugdytinių veiklos eksperimentų ir bandymų laboratorijoje

Rugsėjo mėnesį vėl atgijo mūsų eksperimentų laboratorija.

Ruduo – vaisių ir daržovių metas, todėl sukvietėme vaikus į laboratoriją atlikti eksperimentą „Skęsta ar plūduriuoja?“. Aptarėme vaisių ir daržovių naudą mūsų sveikatai, įtvirtinome vaisių ir daržovių pavadinimus, įvardinome spalvą, formą, dydį, svorį. Po eksperimento padarėme išvadą, kad įvairių vaisių ir daržovių svoris skirtingas, vieni yra pilnaviduriai, o kiti tuščiaviduriai. Visa tai lemia, ar jie vandenyje skęsta, ar plūduriuoja.

Atliekant eksperimentą „Neskęstantis kiaušinis“, aiškinomės kietųjų kūnų padėtį skysčiuose, priklausantį nuo skysčio tankio. Panardinus kiaušinį į gėlą vandenį, jis nuskendo. Įdėjus į vandenį druskos, kiaušinis plūduriavo paviršiuje. Sužinojome, kad galima pakeisti skysčio tankį, įdedant druskos, todėl kiaušinis nenugrimzdo į dugną.

Atlikome eksperimentą „Pipirai čiuožikai“, tyrinėjome vandens paviršiaus įtempimą. Stebėdami šį bandymą, vaikai suprato, kad nešvarumai bijo muilo.

Atlikus bandymus su žvakėmis, vaikai sužinojo, kad degimo procesui reikalingas deguonis. Vaikai pamatė, kad mažesniame inde žvakė degė trumpiau, o didesniame ilgiau. Padarėme išvadą, kad didesniame inde deguonies buvo daugiau, todėl ir žvakė ten degė ilgiau.

Atliekame ir gamtos eksperimentus. Tyrinėjome kankorėžių sąveiką su vandeniu. Karštame vandenyje kankorėžis susiskleidė, o šaltame – nepakito.

Eksperimentuodami, tyrinėdami, bandydami mažieji mokslininkai plėtoja aplinkos pažinimo, skaičiavimo, matavimo, kūrybiškumo gebėjimus, siekia per patirtį pažinti juos supantį pasaulį.