TRUMPALAIKIS PROJEKTAS

„Piešiu aš, pieši tu – piešiame visi kartu“

Piešimas – puikus būdas ne tik susipažinti su įvairiomis meninės raiškos priemonėmis, bet ir padedantis nusiraminti, atsipalaiduoti, susikaupti, sutelkti dėmesį.

Ką ugdo piešimas?

Mąstymą – piešdamas vaikas lavina savo vaizdinį, loginį, erdvinį mąstymą, kuris labai svarbus vaiko vystymuisi.

Pastabumą- piešimas, kaip niekas kitas lavina ugdytinių gebėjimus pastebėti detales, skirtumus.

Atmintį – jei vaikas nuo pat mažų dienų piešia, jis lavina savo vizualinę atmintį, vadinasi tampa pastabesnis, geriau koncentruoja dėmesį.

Pasitikėjimą savimi-piešinys- akivaizdus darbo rezultatas, kuriuo vaikai didžiuojasi, labai svarbu, kad jų darbas būtų pastebėtas.

TIKSLAS – meninių veiklų metu ugdyti vaikų kūrybiškumą, pasitikėjimą savimi.

UŽDAVINIAI:

  1. Veiklų metu ugdyti vaikų gražų bendravimą ir bendradarbiavimą.
  2. Surasti vaikams kuo įvairesnės kūrybinės veiklos ir galimybių su netradicinėmis priemonėmis.
  3. Siekti, kad ugdytiniai vis naujai patirtų kūrybinį džiaugsmą piešiant, spalvinant.

Pamėginom piešti ant šlapios tekstilės atraižų. Piešti  su akvarele, lašino pipetėmis.  Pats kūrybinis procesas vyko sklandžiai, vaikai kiekvienas džiaugėsi savo gražiu paveikslu, taip pat ir kiekvienas draugo paveikslas buvo įvertintas.

Apžiūrėjus, įvairius tautinius drabužius, lovatieses, servetėles. Pakalbėjus apie lietuviškų ornamentų gražumą, spalvingumą, pasiaiškinus spalvų reikšmes-nutarėme, kad lietuviškos pagrindinės spalvos yra- geltona, žalia, raudona, ruda.

Pasiūliau  vaikams pamėginti piešti ant sauso audinio. Šis piešimo būdas jau  visai kitoks. Piešė su guašu ir visai nenaudojant vandens. Taip pat kiekvienas rinkosi jam mieliausias ir mėgstamiausias spalvas.

Pasiūliau vaikams piešti ir ant stiklo. Aišku, tai buvo visų mūsų eksperimentai.

Darbelius tol darėme, mėginome, kol pavyko. Tik piešdami išsiaiškinome, kad stiklas turi būti geriau šlapias, negu sausas ir dažai geriau akvareliniai, nei guašas. Nutarėme, kad iš tų gautų spalvų žaismo kursime mamytėms sveikinimus.

Taip pat pamėginome piešti sušlapintomis kreidelėmis.

Ši technika dar kitokia. Atrodo ant asfalto, plytelių lauke piešti paprasta, nereikia skubėti. Bet, kai vaikai mėgino piešti ant popieriaus lapo, kreidelės, mirkomos vandenyje greitai minkštėjo. Todėl piešimas buvo panašus kaip su akvarele, tik į vandenį merkė ne teptuką, o kreidelę. Bet kaip gražiai ir sodriai kreidelės rašėsi.

Po įvairių bandymų. Vaikai turi nemažai žinių apie dažus. Žino, kad galima piešti su akvareliniais dažais, guašu, vaškinėmis kreidelėmis, pieštukais.

Piešimas yra labai įdomus ir malonus kūrybos procesas, kuris vaikus išlaisvina, skatina vaikų bendrystę, atsakomybę, draugystę.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Audronė Stirblienė