ILGALAIKIS „BITUČIŲ“ GRUPĖS IR SPECIALIOSIOS PEDAGOGĖS LOGOPEDĖS PROJEKTAS

„LIEČIU, GALVOJU, KALBU“

2021-2022 m. m.

Tikslas – tobulinti mąstymo bei kalbėjimo įgūdžius smulkiosios motorikos pagalba.

UŽDAVINIAI:

  1. Lavinti smulkiąją motoriką pasitelkiant netradicines priemones, aplinką ir metodus;
  2. Skatinti lytėjimo pagalba įvardyti savo veiksmus, pojūčius bei savybes plečiant žodyną ir gerinant mąstymo bei kalbėjimo įgūdžius;
  3. Įtraukti tėvus, lavinti smulkiąją motoriką namuose, siekiant geresnių rezultatų.

LAUKIAMI REZULTATAI:

Atlikdami kuo įvairesnes užduotis vaikai sutelks  bei išlaikys dėmesį. Netradicinės priemonės skatins mąstymą, gausins žodyną. Besikeičianti aplinka lavins pažintinius gebėjimus. Tvirtės ryšys tarp pedagogų, tėvų bei ugdytinių šio projekto metu. Gerės vaikų emocinė būsena, įgys patirties, naujų žinių bei įgūdžių. Tvirtės vaikų tarpusavio santykiai atliekant užduotis kartu. Smulkiosios motorikos dėka aktyvės kraujotaka kuri stiprins vaikų sveikatą.

MANDALA „GRYBAS“

Iš įvairių gamtinių medžiagų (kaštonų, kankorėžių), sodo ir daržo gėrybių (obuoliai, moliūgai, bulvės ir kt.) vaikai sudėjo „grybą“. Mokytojos išdėliojo grybo kontūrus, o vaikai pasitelkdami vaizduotę bei pirštukus sudėliojo grybo vidų.  Pakeista aplinka ir komandinis darbas vaikams suteikė daug gerų emocijų. Vaikai džiaugsmu dalijosi su tėvais parodydami ir pasakodami apie mandalą.

Projektą vykdė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Sida Liutkuvienė ir specialioji pedagogė logopedė Rima Meškauskienė

,,SURASK KAS PASISLĖPĖ?“

Panaudojom netradicinę ugdymo priemonę mažus ,,rutuliukus“ skirtus gėlių floristikai.

Iš vakaro, į dubenį su vandeniu subėrėme mažus ,,rutuliukus“ – raudonus ir žalius. Užbūrę juos burtažodžiu, kurį žino tik ,,Bitučių“ grupės vaikai, išnešėme į logopedės Rimos kabinetą.

Ryte pamatėm, kad mūsų burtai ,,suveikė“. O vaikai labai vaizdingai išsakė savo mintis ,,žirniukai, kamuoliukai, burbuliukai – užaugo“.

Pabandėm surasti, kas tarp kamuoliukų pasislėpė. Pamankštinę rankytes ir kojeles kartu su logopede Rima, kibom į paieškas.

Vaikų rankytės ,,nardė“ tarp kamuoliukų. Pirštukai lietė, čiupinėjo ir kiekvienas kažką surado. Vieni vaikai iš karto įvardijo ką surado, kitiems pagelbėjo grupės draugai ir logopedė.

Mankštindami ir miklindami pirštukus, skatinome vystytis  kalbinius įgūdžius. O netradicinių priemonių panaudojimas suteikė ugdytiniams daug teigiamų emocijų.

Projektą vykdė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Sida Liutkuvienė ir specialioji pedagogė logopedė Rima Meškauskienė

„SVEČIUOSE PAS LOGOPEDĘ RIMĄ“

Lapkričio mėnesį vykdant projektą pakeitėme aplinką ir apsilankėme logopedės kabinete. Rimos kabinetas buvo „užrakintas“, norint į jį patekti teko pasibelsti ir parodyti GP. Visiems sėkmingai patekus į kabinetą vaikai buvo pakviesti pamiklinti pirštukus ir vaizduotę prie šviesos stalo.

Kol vaikai įsijautę piešė, ant stalo pabiro kortelės, tad čiupo „stebuklingas lazdeles“ ir gaudė reikiamą paveikslėlį. Berniukams taip patiko užduotis, kad skubėjo padėti draugams.

Trečia užduotis: padėti beždžionėlėms įlipti į medį. Šį kartą nebuvo lengva, teko gerai pagalvoti, kaip galėtų  beždionėlės užlipti. Sulipus beždžionėms į medį vaikai išgirdo jūros ošimą. Ši veikla skatino vaikus klausytis. Išgirdus žodį „jūra“ spausti mygtuką ir pasiklausyti jūros ošimo. Banguodama jūra paslėpė po smėliu tai, ką pametė meškučiai. Suradę spalvą, vaikai grąžino ją lepečkiukams. Kadangi pirščiukai dar norėjo veiklos, gumelių pagalba grąžinome daiktams spalvas.

Stebuklingas maišelis iš tikro buvo stebuklingas, vaikai labai džiaugėsi tuo, ką jame surado.

,,Pamiklinom pirštukus prie šviesos stalo“

,,Stebuklingos lazdelės“

,,Padedam beždžionėlėms įlipti į medį“

,,Jūros ošimas“

,,Ką pametė meškučiai smėlyje?“

,,Spalvotos gumelės ir daiktai“

,,Stebuklingas maišelis“

Bitučių“ grupės projektas

2021 m. spalis – gruodis

,,Smėlis ir vaikai“

Tikslas: supažindinti su smėlio savybėmis.

Uždaviniai:

        *supažindinti su šlapio ir sauso smėlio savybėmis.

         *žaidžiant su smėliu skatinti vaikų kūrybiškumą, naudojant gamtinę medžiagą.

          *išbandyti kinetinio smėlio drėgnumą ir trapumą.

          *įtraukti tėvelius į ,,smėlio lempos“ gamybą.

Problema: vaikai mėgsta žaisti su smėliu, bet nesupranta, kaip su smėliu reikia elgtis, kai šalia yra daugiau vaikų. Nežino šlapio ir sauso smėlio ypatybių. Tėvai bijo, dėl smėlio švaros ir dažnai draudžia jame žaisti savo atžaloms. Dauguma ugdytinių nėra čiupinėję kinetinio smėlio.

Laukiami rezultatai: žaisdami su smėliu vaikams atsivers keliai į vaizduotę, kūrybiškumą. Tai puiki neigiamų emocijų sugėrimo ir nusiraminimo priemonė. Lavės vaikų smulkioji motorika, bus stimuliuojami delniukai ir pirštukai. Tvirtės vaikų – tėvų ir pedagogų tarpusavio santykiai.

Projektą vykdo ikimokyklinio ugdymo mokytoja Sida Liutkuvienė

Žaidimai lauke – smėlio dėžėje.

Smėlyje vaikai vaizdavo judėjimą su pasirinkta ,,transporto“ priemone. Atsiskleidė vaikų kūrybiškumas ir vaizduotė: kasė duobes, tiesė kelius, kūrė kalvas.

 TYRINĖJAM SUŠALUSĮ SMĖLĮ

SUSIPAŽĮSTAM SU KINETINIU SMĖLIU

Šis smėlis vaikus užbūrė. Suleido savo pirštelius ir nebenorėjo jų ištraukti. Iš pradžių bandė minkyti kaip tešlą, vėliau sugalvojo ,,kepti“ blynus ir kotletus. Kažkas supylė didelį kalną, tapšnojo, glostė jį.

Stebuklingas smėlis – maigydami ir bandydami mažieji ,,prarado“ garso dovaną. Vaikai turėjo ir savo nuomones apie kinetinį smėlį ,,gražus smėlis“, ,,juokingas smėlis“ ir ,,geras smėlis“.

,,SMĖLIO LEMPA“

Šviesa pritraukia dėmesį, sužadina smalsumą, užburia ir atpalaiduoja.

Gaminom smėlio lempą, bet vaikai sukūrė naują pavadinimą ,,lempučių staliukas“.

Smėlio turėjome labai mažai, tad panaudojom manų kruopas, kurios savo savybėmis atitinka byrančio smėlio savybes.

Kaip smagu buvo vaikams kurti, fantazuoti ar paprasčiausiai braukyti pirštuku ir stebėti, kaip skleidžiamoje šviesoje keičiasi jų piešinukai.

Vaikai labai džiaugėsi savo pačių rankutėmis sukurtu daiktu.

Trumpalaikis  ,,Boružiukų“ ir ,,Bitučių“ grupės projektas 2021 m. gruodis

Tema: ,,Boružiukai“ ir „Bitutės“ laukia Kalėdų

Tikslas: padėti vaikams žaismingai laukti Kalėdų.

Uždaviniai:

*plėtoti vaizduotę, skaitant nykštuko parašytus laiškus.

*skatinti draugiškus tarpusavio santykius atliekant užduotis.

*padėti suprasti advento prasmę.

Problema:

Trijų metų vaikams sunku suvokti, kada gi ateis tas Kalėdų senelis su dovanomis.

Laukiami rezultatai:

Vaikams bus suprantamiau, kai atliks keturias užduotis, (4 advento savaitės), tada ir sulauks Kalėdų senelio su dovanomis. Įtvirtins skaičiavimą 4 ribose, skaitmenų pažinimą. Vaikai pajus bendrumo jausmą, mokysis būti kartu ir džiaugtis artėjančiomis šventėmis.

Projektą vykdo ikimokyklinio ugdymo mokytojos: Marija Arlauskienė ir Sida Liutkuvienė

Pirma savaitė

Nykštuko laiškas perskaitytas.

Pirmas darbas – susitvarkyti grupę. Nors ji ir taip švari, bet nusivalyti žaisliukus, juos gražiai susidėti, vaikai nutarė – reikia.

Antras darbas – ,,pažadinti“ eglutę, kuri taip ilgai miega toje spintoje.

Trečias darbas – pats atsakingiausias ir maloniausias. Pasipuošti eglutę, mažą  žaisliuką aukštai pakabinti, didelį – žemai.

Ketvirtas darbas – eglutės įžiebimas. žibsi, spinduliuoja žaliaskarė, ,,Boružiukų“ ir ,,Bitučių“ grupėse.

Penktas darbas – pasidžiaugti, paploti sau ir pažaisti su draugais.

Antra savaitė

„Bitutės“ ir „Boružiukai“ su nekantrumu laukė kol juos aplankys antrasis nykštukas ir sulaukė.

Tačiau šį kartą nykštukas pagudravo ir  grupėms atnešė laiškelius su skirtingomis užduotimis.

„Bitutėms“ nykštukas prašė pamiklinti savo pirštelius, surasti pačius skaniausius ir spalvingiausius vaisius, kuriais vaikučiai turėjo papuošti išsirinktą darželio kiemo eglutę.

„Boružiukai“ turėjo iš trijų skirtingų spalvų (baltos, raudonos ir juodos) padaryti takelį, kuriuo turėtų ateiti Kalėdų senelis.

„Boružiukai“ ir „Bitutės“ visą savaitę atlikinėjo jiems paskirtas užduotis, džiaugėsi savo nuveiktais darbais.

Eglutė tviska, takeliai nutiesti – belieka sulaukti trečiojo nykštuko laiško su dar smagesnėmis užduotėlėmis.

Trečia savaitė

Labai lauktas nykštukas „pasirodė“ ir trečią savaitę, ir, taip pat su užduotėlėmis mažiesiems.

Tiek „Bitutės“, tiek „Boružiukai“ įėję į grupę iškart pamatė naują laiškelį, nekantriai laukė kada jis bus perskaitytas ir sužinos ko dar nykštukas prisigalvojo.

Šį kartą nykštukas užsimanė, kad:

1. „Bitutės“ išėję į lauką ant sniego nupieštų spalvotą langelį pro kurį (arba ant kurio) smalsusis nykštukas galėtų stebėti ką veikia vaikai;

2. „Boružiukai“ išėję į darželio kiemą surastų eglutes, jas suskaičiuotų ir prie jų nusifotografuotų.

Kadangi oras iškrėtė išdaigą ir per dieną nebeliko sniego mažiesiems „Bitučių“ vaikams teko padirbėti grupėje. Tačiau jiems labai gerai sekėsi „langus“ dažyti grupėje ir, netgi gal dar smagiau vyko visas procesas.

„Boružiukams“ oras nesutrukdė ieškoti  eglučių. Puikiai sekėsi eglių paieškose, beieškodami ir beskaičiuodami net skaičiavime pasimetė. Svarbiausia atrado, bandė skaičiuoti ir įsiamžino prie žaliaskarių visi drauge.

Ugdytiniai užduotis įvykdė ir yra įsitikinę, kad sulauks ir ketvirtojo nykštuko.

Ketvirta savaitė

„Boružiukai“ ir „Bitutės“ labiausiai laukė paskutiniojo nykštuko, nes žinojo, jog įvykdę ketvirtąjį nykštukų norą sulauks gražiausios žiemos šventės – Kalėdų.

Savaitę prieš Kalėdas nykštukas „Bitučių“ grupės vaikams pasiūlė pabūti ramiai, drauge pažiūrėti filmą, atsigerti arbatos. Smagiai pažiūrėję filmuką apie Kalėdas vaikučiai gurkšnojo mėtų arbatą, pasivaišino nykštuko atneštais sausainiais, kurių norėjosi dar.

Kadangi nykštukas per Kalėdas norėjo būti gražus „Boružiukų“ grupės ugdytinių paprašė „papuošti“ Kalėdines kojines, kuriomis nykštukas bus pasipuošęs per šventes. Mažieji „Boružiukai“, sužinoję nykštuko norą, iškart išskubėjo dabinti kojinių. Kruopščiai atlikę užduotėlę ugdytiniai skanavo nykštuko atneštus skanėstus.

Paskutinysis nykštukas buvo pats dosniausias. Kartu su užduotėlėmis nykštukas vaikams atnešė ir skanėstų taip atsidėkodamas mažiesiems už puikiai atliktus darbus, įvykdytas užduotis.

Žaidimo forma vaikai buvo supažindinti su Adventu, šventės laukimu. Ugdytiniai suprato, kad švenčių galima laukti ramiai atliekant gerus, naudingus ir prasmingus darbus.