Smulkiosios motorikos lavinimo projektas

„Judinu pirštelius – tariu žodelius“

Tikslas: Ugdyti vaikų kalbą atliekant įvairias smulkiajai motorikai lavinti skirtas užduotis.

 Uždaviniai:

  1. Sudominti vaikus priemonėmis lavinančiomis smulkiąją motoriką;
  2. Išmokyti smulkiosios motorikos (pirštų, riešo) lavinimo pratimų ir žaidimų;
  3. Įtraukti tėvelius į grupės veiklą, mankštinant vaiko rankų pirštelius, gaminant priemones smulkiajai motorikai lavinti;
  4. Siekti, kad ir tėvai, ir vaikai patirtų džiaugsmą: vaikai – veiklose, o tėvai galėtų pasidžiaugti gerais rezultatais.

Laukiami  rezultatai:

  1. Lavės vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai;
  2. Vaikai aiškiau gebės tarti garsus, žodžius;
  3. Išlavės bendravimo su bendraamžiais įgūdžiai;
  4. Bus glaudesnis ryšys su tėvais, aptariant ir sprendžiant vaikų kalbėjimo problemas.

Projekto organizatoriai:

Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ specialioji pedagogė logopedė Dainora Vaičienė, mokytojos Marija Arlauskienė ir Laima Gromneckienė, „Boružiukų“ grupės ugdytiniai.

„Ežiukai“

Pirmiausia logopedė Dainora su  vaikais mokinosi eilėraštį apie ežiuką ir atliko smulkiosios motorikos pratimus.

Ežiukas aš ežiukas

nenuorama mažiukas.

Ežiukas aš ežys,

Judu kaip garvežys.

Po to vyko pokalbis apie ežiuką – kaip atrodo, kur gyvena, ką valgo ir ką veikia žiemą.

Vėliau vyko „ežiuko“ gaminimas. Į pusę kriaušės vaikai subedė medinius iešmukus ir vėrė smulkius makaronus, verdami juos skaičiavome, stebėjome kieno ežiuko spygliukai jau pasipuošę, o kieno dar ne. Vietoj nosytės degtuku pritvirtinome ,,nosytę“–vynuogę.  

„Boružiukų“ grupės vaikai verdami makaronus ne tik mankštino smulkiąją motoriką, bet ir ugdė kalbinius bei matematinius įgūdžius.

„Spalvota diena“

Lapkritis – paskutinis rudens mėnuo, kuris džiugina savo spalvomis. Logopedė Dainora taip pat nuspalvino 4 grupės ugdytinių nuotaiką, nes visos pateiktos veiklos buvo nusėtos įvairiausiomis spalvomis.

Atvykusi į grupę Dainora pirmiausia vaikams atnešė stebuklingą, auksinę dėžutę. Joje slėpėsi spalvotos juostelės. Kiekvienas vaikas išsitraukęs tam tikrą spalvą, stengėsi ją įvardinti. Po to visi pagal spalvas buvo suskirstyti į komandas ir pakviesti prie raudono, mėlyno, žalio ir geltono stalo, ant kurių buvo pateiktos skirtingos užduotys.

Mėlynosios komandos užduotis – plastilino gabaliukų klijavimas. Vaikams ant stalo buvo pateikti įvairi piešiniai (pirštinė, gėlė ir ledas), kuriuos ugdytiniai papuošė mažais plastilino gabaliukais. Juk lipdymas iš plastilino lavina vaiko kūrybiškumą ir vaizduotę, o taip pat ir smulkiąją motoriką.

Raudonosios komandos užduotis – spalvotų detalių konstravimas. Juk konstruojant ribų fantazijai nėra, veiklos metu vaikai lavino pirštelius jungdami įvairias detales. Pasibaigus  laikui, vaikai rodė ir pasakojo, ką jiems pavyko sukonstruoti: gėlę, kirminą, mašiną, ratą.

Geltonosios komandos užduotis – medinių kubelių vėrimas ant vielutės. Ši komanda susėdusi prie stalo rado daug pabirusių kubelių, kurių viduryje buvo maža skylutė ir spalvotų švelnių vielučių. Vaikams ši užduotis nebuvo lengva, reikalavo susikaupimo. Verdami vaikai tikslino akies- rankos koordinaciją, mokėsi spalvų.

Žaliosios komandos užduotis – surasti paslėptus žaisliukus smėlyje. Vaikai iš pradžių užmerktomis akimis lietė kinetinį smėlį ir mėgino įvardinti ką jame rado. Po kelių radinių ugdytiniai įsigudravo ir atmerktomis akimis su pirščiukais pradėjo „maudytis smėlyje“. Veiklos metu jautėsi teigiamos emocijos ir noras ieškoti, dar ir dar pasislėpusių daiktų. Smėlis – tikrai puiki atpalaidavimo priemonė.

Kadangi vaikams taip patiko lavinti smulkiąją motoriką, kalbinius įgūdžius, tai užsiėmimo metu visos komandos apsikeitė veiklomis ir išbandė priešingų komandų užduotis. O galiausiai logopedė Dainora apdovanojo kiekvieną komandą ir visi vaišinosi saldumynais.

Trumpalaikis  ,,Boružiukų“ ir ,,Bitučių“ grupės projektas 2021 m. gruodis

Tema: ,,Boružiukai“ ir „Bitutės“ laukia Kalėdų

Tikslas: padėti vaikams žaismingai laukti Kalėdų.

Uždaviniai:

*plėtoti vaizduotę, skaitant nykštuko parašytus laiškus.

*skatinti draugiškus tarpusavio santykius atliekant užduotis.

*padėti suprasti advento prasmę.

Problema:

Trijų metų vaikams sunku suvokti, kada gi ateis tas Kalėdų senelis su dovanomis.

Laukiami rezultatai:

Vaikams bus suprantamiau, kai atliks keturias užduotis, (4 advento savaitės), tada ir sulauks Kalėdų senelio su dovanomis. Įtvirtins skaičiavimą 4 ribose, skaitmenų pažinimą. Vaikai pajus bendrumo jausmą, mokysis būti kartu ir džiaugtis artėjančiomis šventėmis.

Projektą vykdo ikimokyklinio ugdymo mokytojos: Marija Arlauskienė ir Sida Liutkuvienė

Pirma savaitė

Nykštuko laiškas perskaitytas.

Pirmas darbas – susitvarkyti grupę. Nors ji ir taip švari, bet nusivalyti žaisliukus, juos gražiai susidėti, vaikai nutarė – reikia.

Antras darbas – ,,pažadinti“ eglutę, kuri taip ilgai miega toje spintoje.

Trečias darbas – pats atsakingiausias ir maloniausias. Pasipuošti eglutę, mažą  žaisliuką aukštai pakabinti, didelį – žemai.

Ketvirtas darbas – eglutės įžiebimas. žibsi, spinduliuoja žaliaskarė, ,,Boružiukų“ ir ,,Bitučių“ grupėse.

Penktas darbas – pasidžiaugti, paploti sau ir pažaisti su draugais.

Antra savaitė

„Bitutės“ ir „Boružiukai“ su nekantrumu laukė kol juos aplankys antrasis nykštukas ir sulaukė.

Tačiau šį kartą nykštukas pagudravo ir  grupėms atnešė laiškelius su skirtingomis užduotimis.

„Bitutėms“ nykštukas prašė pamiklinti savo pirštelius, surasti pačius skaniausius ir spalvingiausius vaisius, kuriais vaikučiai turėjo papuošti išsirinktą darželio kiemo eglutę.

„Boružiukai“ turėjo iš trijų skirtingų spalvų (baltos, raudonos ir juodos) padaryti takelį, kuriuo turėtų ateiti Kalėdų senelis.

„Boružiukai“ ir „Bitutės“ visą savaitę atlikinėjo jiems paskirtas užduotis, džiaugėsi savo nuveiktais darbais.

Eglutė tviska, takeliai nutiesti – belieka sulaukti trečiojo nykštuko laiško su dar smagesnėmis užduotėlėmis.

Trečia savaitė

Labai lauktas nykštukas „pasirodė“ ir trečią savaitę, ir, taip pat su užduotėlėmis mažiesiems.

Tiek „Bitutės“, tiek „Boružiukai“ įėję į grupę iškart pamatė naują laiškelį, nekantriai laukė kada jis bus perskaitytas ir sužinos ko dar nykštukas prisigalvojo.

Šį kartą nykštukas užsimanė, kad:

1. „Bitutės“ išėję į lauką ant sniego nupieštų spalvotą langelį pro kurį (arba ant kurio) smalsusis nykštukas galėtų stebėti ką veikia vaikai;

2. „Boružiukai“ išėję į darželio kiemą surastų eglutes, jas suskaičiuotų ir prie jų nusifotografuotų.

Kadangi oras iškrėtė išdaigą ir per dieną nebeliko sniego mažiesiems „Bitučių“ vaikams teko padirbėti grupėje. Tačiau jiems labai gerai sekėsi „langus“ dažyti grupėje ir, netgi gal dar smagiau vyko visas procesas.

„Boružiukams“ oras nesutrukdė ieškoti  eglučių. Puikiai sekėsi eglių paieškose, beieškodami ir beskaičiuodami net skaičiavime pasimetė. Svarbiausia atrado, bandė skaičiuoti ir įsiamžino prie žaliaskarių visi drauge.

Ugdytiniai užduotis įvykdė ir yra įsitikinę, kad sulauks ir ketvirtojo nykštuko.

Ketvirta savaitė

„Boružiukai“ ir „Bitutės“ labiausiai laukė paskutiniojo nykštuko, nes žinojo, jog įvykdę ketvirtąjį nykštukų norą sulauks gražiausios žiemos šventės – Kalėdų.

Savaitę prieš Kalėdas nykštukas „Bitučių“ grupės vaikams pasiūlė pabūti ramiai, drauge pažiūrėti filmą, atsigerti arbatos. Smagiai pažiūrėję filmuką apie Kalėdas vaikučiai gurkšnojo mėtų arbatą, pasivaišino nykštuko atneštais sausainiais, kurių norėjosi dar.

Kadangi nykštukas per Kalėdas norėjo būti gražus „Boružiukų“ grupės ugdytinių paprašė „papuošti“ Kalėdines kojines, kuriomis nykštukas bus pasipuošęs per šventes. Mažieji „Boružiukai“, sužinoję nykštuko norą, iškart išskubėjo dabinti kojinių. Kruopščiai atlikę užduotėlę ugdytiniai skanavo nykštuko atneštus skanėstus.

Paskutinysis nykštukas buvo pats dosniausias. Kartu su užduotėlėmis nykštukas vaikams atnešė ir skanėstų taip atsidėkodamas mažiesiems už puikiai atliktus darbus, įvykdytas užduotis.

Žaidimo forma vaikai buvo supažindinti su Adventu, šventės laukimu. Ugdytiniai suprato, kad švenčių galima laukti ramiai atliekant gerus, naudingus ir prasmingus darbus.

Į „Boružiukų“ grupės projektą, kurį vykdo drauge su spec. pedagoge – logopede Dainora įsijungė ir grupės vaikučių tėveliai. Drauge su vaikais tėveliai namuose gamino ugdymo priemones lavinančias smulkiąją motoriką. Tėveliai noriai įsitraukė į šį projektą, stengėsi sugalvoti kuo įvairesnių veiklų lavinančių pirštukus.

Tikslas: Vaikų taisyklingos kalbos lavinimas įtraukiant šeimos narius.

Labai džiaugiamės, kad tėveliai įsitraukė į projektą ir ateityje tikimės, kad daugiau tėvelių prisijungs prie veiklų padėsiančių lavėti ugdytinių kalbai.

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Marija Arlauskienė, Laima Gromnickienė ir specialioji pedagogė logopedė Dainora Vaičienė.

https://www.inwatches.co.uk/