,,KIŠKUČIŲ‘‘ grupės ilgalaikis projektas
2021-2022 m.m.
,,Žaidžiu, kuriu, pažįstu‘‘
Tikslas:
Skatinti vaikus aktyviai ir kūrybiškai įsitraukti į STEAM veiklas.
Uždaviniai:
· Kurti tinkamą aplinką vaikų kūrybiškumo ir saviraiškos plėtojimui.
· Ugdyti vaikų pažintinius, socialinius, meninius ir komunikacinius gebėjimus.
· Ugdyti gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, puoselėti draugiškus tarpusavio santykius.
· Žaidžiant ir kuriant patirti atradimo džiaugsmą, sėkmę ir džiugias emocijas.
Laukiami projekto rezultatai:
· Vaikai aktyviai kurs, bus smalsūs, domėsis supančia aplinka, ją tyrinės, nebijos klysti, o suklydus bandys iš naujo.
· Gebės veikti drauge, analizuoti ir spręsti iškilusias problemas.
· Įgis naujos patirties, atsiras pasitikėjimo savimi ir atsakomybės jausmas.
Kuriame iš daržovių ir vaisių raideles
Tyrinėjame, eksperimentuojame, atliekame bandymą, išsiaiškiname, kas skęsta vandenyje, o kas ne
Vaikų patirtis plečia pažinimo galimybes, skatina iniciatyvumą ir kūrybiškumą

Kiškučiai ir kiškutės dirbo, triūsė ir pastatė puikius namukus
Eksperimentuojame laboratorijoje. Mums įdomu tyrinėti ir sužinoti ar skęsta mandarinas su žieve, be žievės ir pusiau su žieve stiklainyje su vandeniu.
Naudojame štampukus ir kuriame pagal sumanymą laisvai improvizuojant

Nesiekiame vaikus ugdyti vien sausais faktais. Kur kas svarbiau atrasti būdų, kad kuo greičiau vaikui viskas būtų aišku ir suprantama. Vaikai labai smalsūs ir juos domina aplinkinis pasaulis. Vienas dažniausių klausimų – ,,Kodėl?“. Paprastai ir nuoširdžiai atsakome į jam rūpimus klausimus.
Dalyvavimas namų ruošos darbuose, tam tikrų pareigų turėjimas, yra būtinas kiekvienam vaikui, nes tik tokiu būdu vaikas įgyja galimybę augti.
Grybs, grybs baravyks…
,,Kiškučiai“ naudodami įvairią gamtinę medžiagą, spalvotus kamštelius ir daržoves kūrė savitus ir originalius spalvingus meninius darbelius. Vaikai pasakojo, dalinosi mintimis apie grybų sandarą ir įvairovę. Vartydami knygas ir enciklopedijas, aiškinosi kurie grybai valgomi, o kurie nuodingi. Vaikai kūrė pasakojimus apie miško gėrybes, jas skaičiavo. Džiaugėsi savo meniniais darbeliais ir piešiniais grybų tematika.
Eksperimentuoti įdomu
Vaikai atliko bandymą su grupėje esančiais daiktais, pincetu ir vandeniu, stebėjo kas skęsta vandenyje, o kas neskęsta, įtvirtino sąvokas: lengvas ir sunkus. Atlikome eksperimentą su putomis. Ant jų lašinome pipete spalvotus dažus, su padidinamuoju stiklu stebėjome, kaip susilieja spalvos ir gaunasi nauji spalvų deriniai. Naudojome druską ant jos piešdami, vėliau lašindami spalvotus dažus. Vaikams buvo įdomu kurti piešinį vedžiojant su pirštukais įvairius ornamentus, raštus. Nustebo, kad po kurio laiko druska sukietėjo. Iš lauko parsinešę sniego jį nudažėme įvairiomis spalvomis. Stebėjome kaip liejasi spalvos ir tirpsta sniegas. Vaikai nustebo kokiomis netikėtomis spalvomis nusidažė vanduo. Lauke džiaugėmės varvekliais, jų formomis, o grupėje varvekliai virto vandeniu. Vaikai turėjo galimybę eksperimentuoti ir tyrinėti, pažinti mus supantį pasaulį.
Skaičiuojame kitaip
Vaikai žaisdami ir tyrinėdami aplinką susipažino ir įtvirtino skaitmenis. Mokėmės skaičiuoti ir eksperimentuojant. Vaikai ant popierinio rankšluostuko liejo įvairių spalvų dažus, džiaugėsi meniniais atradimais. Kūrybiniuose darbeliuose ieškojo įdomių detalių, savaip apibūdino ir pasakojo apie tai, ką matė. Stiklo kamuoliukus vaikai rideno apdengę plėvele, juos skaičiavo, kiek ir kokios spalvos yra stiklo kamuoliukų. Vaikus nustebino skaičiavimas užmerktomis akimis. Vaikai bandė atspėti kas slypi maišeliuose. Grupėje skaičiavimui naudojami įvairūs daiktai, žaislai, spalvotos ir medinės kaladėlės, pagaliukai, gamtinė medžiaga, geometrinės figūros ir formos. Skaičiavimo įgūdžiai plėtojami ryto rato veikloje, atliekant individualias užduotis, fizinio aktyvumo ir muzikinės veiklų metu.
Trispalviai eksperimentai ir žaidimai
Patrauklios vaikų veiklos – tai puikus būdas pažinti, plėtoti komunikavimo įgūdžius, stiprinti motyvaciją ir pasitikėjimą, kurti ir nuolat domėtis supančia aplinka. Kalbėdami apie tris spalvas: geltoną, žalią ir raudoną, vaikai atliko įvairias veiklas, kurių metu atrado tai, kas nauja, originalu ir netikėta. Grupėje ieškojome šių spalvų daiktų ir žaislų, juos skaičiavome, aptarėme jų paskirtį. Atlikdami eksperimentą su spalvotais saldainiais ir vandeniu, stebėjome, kaip liejasi spalvos, kūrėme pasakojimus pagal savo sumanymą. Eksperimento su servetėlėmis ir spalvotu vandeniu metu stebėjome, kaip intensyvėja servetėlių ryškumo spalva, kaip nusidažo balti gėlių žiedeliai. Didelio vaikų susidomėjimo susilaukė eksperimentas, kurio metu vaikai pūtė šiaudeliais spalvotą vandenį, kuriame buvo įpiltas indų ploviklis. Vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, turėjo galimybę žaisti ir tyrinėti. Ugdytiniai džiaugėsi naujais atradimais, o namie veiklas plėtojo kartu su šeimos nariais.
Eksperimentas „Stebuklingi paveikslai“
Eksperimentui naudojome baltus popierinius rankšluostukus, flomasterius, indelius su vandeniu, pipetes.
Eksperimento eiga.
Ant popierinio rankšluosčio vienos pusės piešėme vieną piešinį, o ant kitos – kitą. Sulenkėme per pusę, įdėjome į vienkartinę lėkštutę, lašinome su pipete vandens lašus ir stebėjome kaip susilieja spalvos, kaip keičiasi piešinys. Eksperimento metu vaikus lydėjo džiugios emocijos ir naujų atradimų džiaugsmas.
Eksperimentas „Spalvoti ledo kiaušiniai“
Tikslas: tyrinėti vandens ir ledo savybes, tenkinti vaiko poreikį tyrinėti.
Eksperimento eiga: kiekvienas vaikas į balioną pylė spalvotą vandenį. Užrišę balionus, sudėjome juos į šaldytuvą užšaldyti. Po to ant balionų piešėme nuotaikas, jas apibūdinome. Stebėjome ir džiaugėmės spalvotais ledo kiaušiniais. Vaikai nustebo, kaip greit jie ištirpo ir liko vėl spalvotas vanduo.
Rezultatas: gavome nuostabius spalvotus ledo kiaušinius. Vaikai domėjosi formų ir spalvų įvairove bei savo darbo rezultatu.