Smulkiosios motorikos lavinimo projektas

„Judinu pirštelius – tariu žodelius“

Tikslas: Ugdyti vaikų kalbą atliekant įvairias smulkiajai motorikai lavinti skirtas užduotis.

 Uždaviniai:

  1. Sudominti vaikus priemonėmis lavinančiomis smulkiąją motoriką;
  2. Išmokyti smulkiosios motorikos (pirštų, riešo) lavinimo pratimų ir žaidimų;
  3. Įtraukti tėvelius į grupės veiklą, mankštinant vaiko rankų pirštelius, gaminant priemones smulkiajai motorikai lavinti;
  4. Siekti, kad ir tėvai, ir vaikai patirtų džiaugsmą: vaikai – veiklose, o tėvai galėtų pasidžiaugti gerais rezultatais.

Laukiami  rezultatai:

  1. Lavės vaikų smulkiosios motorikos įgūdžiai;
  2. Vaikai aiškiau gebės tarti garsus, žodžius;
  3. Išlavės bendravimo su bendraamžiais įgūdžiai;
  4. Bus glaudesnis ryšys su tėvais, aptariant ir sprendžiant vaikų kalbėjimo problemas.

Projekto organizatoriai:

Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ specialioji pedagogė logopedė Dainora Vaičienė, mokytojos Marija Arlauskienė ir Laima Gromneckienė, „Boružiukų“ grupės ugdytiniai.

„Ežiukai“

Pirmiausia logopedė Dainora su  vaikais mokinosi eilėraštį apie ežiuką ir atliko smulkiosios motorikos pratimus.

Ežiukas aš ežiukas

nenuorama mažiukas.

Ežiukas aš ežys,

Judu kaip garvežys.

Po to vyko pokalbis apie ežiuką – kaip atrodo, kur gyvena, ką valgo ir ką veikia žiemą.

Vėliau vyko „ežiuko“ gaminimas. Į pusę kriaušės vaikai subedė medinius iešmukus ir vėrė smulkius makaronus, verdami juos skaičiavome, stebėjome kieno ežiuko spygliukai jau pasipuošę, o kieno dar ne. Vietoj nosytės degtuku pritvirtinome ,,nosytę“–vynuogę.  

„Boružiukų“ grupės vaikai verdami makaronus ne tik mankštino smulkiąją motoriką, bet ir ugdė kalbinius bei matematinius įgūdžius.

„Spalvota diena“

Lapkritis – paskutinis rudens mėnuo, kuris džiugina savo spalvomis. Logopedė Dainora taip pat nuspalvino 4 grupės ugdytinių nuotaiką, nes visos pateiktos veiklos buvo nusėtos įvairiausiomis spalvomis.

Atvykusi į grupę Dainora pirmiausia vaikams atnešė stebuklingą, auksinę dėžutę. Joje slėpėsi spalvotos juostelės. Kiekvienas vaikas išsitraukęs tam tikrą spalvą, stengėsi ją įvardinti. Po to visi pagal spalvas buvo suskirstyti į komandas ir pakviesti prie raudono, mėlyno, žalio ir geltono stalo, ant kurių buvo pateiktos skirtingos užduotys.

Mėlynosios komandos užduotis – plastilino gabaliukų klijavimas. Vaikams ant stalo buvo pateikti įvairi piešiniai (pirštinė, gėlė ir ledas), kuriuos ugdytiniai papuošė mažais plastilino gabaliukais. Juk lipdymas iš plastilino lavina vaiko kūrybiškumą ir vaizduotę, o taip pat ir smulkiąją motoriką.

Raudonosios komandos užduotis – spalvotų detalių konstravimas. Juk konstruojant ribų fantazijai nėra, veiklos metu vaikai lavino pirštelius jungdami įvairias detales. Pasibaigus  laikui, vaikai rodė ir pasakojo, ką jiems pavyko sukonstruoti: gėlę, kirminą, mašiną, ratą.

Geltonosios komandos užduotis – medinių kubelių vėrimas ant vielutės. Ši komanda susėdusi prie stalo rado daug pabirusių kubelių, kurių viduryje buvo maža skylutė ir spalvotų švelnių vielučių. Vaikams ši užduotis nebuvo lengva, reikalavo susikaupimo. Verdami vaikai tikslino akies- rankos koordinaciją, mokėsi spalvų.

Žaliosios komandos užduotis – surasti paslėptus žaisliukus smėlyje. Vaikai iš pradžių užmerktomis akimis lietė kinetinį smėlį ir mėgino įvardinti ką jame rado. Po kelių radinių ugdytiniai įsigudravo ir atmerktomis akimis su pirščiukais pradėjo „maudytis smėlyje“. Veiklos metu jautėsi teigiamos emocijos ir noras ieškoti, dar ir dar pasislėpusių daiktų. Smėlis – tikrai puiki atpalaidavimo priemonė.

Kadangi vaikams taip patiko lavinti smulkiąją motoriką, kalbinius įgūdžius, tai užsiėmimo metu visos komandos apsikeitė veiklomis ir išbandė priešingų komandų užduotis. O galiausiai logopedė Dainora apdovanojo kiekvieną komandą ir visi vaišinosi saldumynais.