„Miklink pirštelius – lavink žodelius“
Pirštai – mūsų didieji pagalbininkai, jie mūsų sugalvotų darbų vykdytojai. Jie gali būti puikūs artistai, mūsų vaikų mokytojai ir netgi gydytojai.

Projekto tikslas:
Sudaryti  palankias sąlygas vaikams mankštinti rankų pirštus, stimuliuoti kalbos centrus, esančius kojų ir rankų pirštų taškuose.

Projekto uždaviniai:
 1. Ieškoti įvairių prevencinių darbo būdų, siekiant sėkmingo kalbos vystymosi ankstyvajame ir ikimokykliniame amžiuje.
 2. Skatinti nuolat mankštinti vaiko rankų pirštelius, lavinti smulkiąją motoriką, kalbą.
 3. Siekti glaudaus bendradarbiavimo ( tėvai – logopedas – aulėtojai).
 4. Siekti, kad vaikai išgyventų džiaugsmą, pasitenkinimą organizuojama veikla, o tėvai – pasidžiaugtų gerais rezultatais.
5. Gilinti žinias  apie pirštų  mankštos svarbą  bei įtaką kalbai.

 Laukiami projekto rezultatai
1. Pagerės vaikų  smulkioji motorika
2. Vaikai geriau artikuliuos garsus, greičiau pradės aiškiai kalbėti.
3. Išlavės bendravimo su bendraamžiais įgūdžiai.

„Dirba rankelės“

 Ruošėme vaišes paukšteliams. Maišėme įvairias kruopas,kurias piršteliais klijavome ant popieriaus ritinėlių, kurį prieš tai tepėme riešutų sviestu. Vaišės patiko ne tik paukšteliams, bet ir vaikams – visi norėjo paragauti skanėstų. Su ugdytiniais aplankėme darželyje esančias lesyklas, stebėjome kaip atskrenda paukšteliai, vaikai susipažino su smulkiais žiemojančiais paukščiais – sniegena, žvirbliu. 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Indrė Gyrienė

„Žvėrys ir paukščiai“

Su vaikais kalbame apie miške gyvenančius žvėris, paukštelius, kaip padėti jiems išgyventi žiemos periodu. Lipdėme paukštelius, vaikai vardijo kūno dalis, kūrė pasakojimus. Klausėmės pasakos „Pirštinė“ iš siūlų vyniojome lapę. 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Indrė Gyrienė

„Mano namas“

Su ugdytiniais kalbėjome apie mūsų namus, koks mūsų miesto pavadinimas,  kokioje šalyje gyvename. Bandėme konstruoti namus iš pagaliukų, skaičiavome kiek pagaliukų sudarė pastatyti namai.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Indrė Gyrienė

Trumpalaikiai projektai

Sniego senis besmegenis kiek kitaip, į maišelių vidų vaikai pridėjo sniego ir papuošė, o lauke nulipdėme ir dar du tikrus senius besmegenius.

Smagi ir įdomi veiklą su sniegu. Piešėme įvairiomis spalvomis su pipetėmis. Stebėjome, kaip keičiasi, susilieja spalvos indelyje su sniegu, išties buvo labai įdomu. Taip pat sniegą vaikai sudėjo į skirtingas pasirinktas formeles ir jas papuošė spalvotais akmenėliais.

Gaminome dirbtinį sniegą iš krakmolo ir aliejaus. Visi kartu puikiai pamiklinome pirštukus ir pasidžiaugėme savo sulipdytais besmegeniais ir sniego gniūžtėmis.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Raimonda Malinauskienė.

Trumpalaikis projektas „DARŽOVĖS IR VAISIAI“

Projekto metu kalbėjome apie sveikatą, vaikai kūrė  darbelių parodą. Klausydamiesi eilėraščių, pasakų sužinojo apie sveiką ir pilnavertį maistą, lavėjo jų atmintis, mąstymas, vaizduotė, turtėjo žodynas. Projekte dalyvavo ir ugdytinių tėveliai atnešdami į grupę vaisių, daržovių. Su ugdytiniais aplankėme šiltnamį, darželyje esančias lysves, vaikai pririnko vaistažolių, tad vaišinomės kvapnia arbata. natūrali veikla padeda vaikams plėtoti pažinimą.  

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Indrė Gyrienė

Trumpalaikis projektas  „VANDUO“

Su „Šnekučių“ grupės vaikais kalbėjome  apie vandenį. Vaikai pasakojo kam vanduo reikalingas, daugumai pirma mintis kilo, kad galime maudytis, praustis ir tik po diskusijų, vaikai prisiminė, kad svarbiausia vandens  savybė yra gyvybės palaikymas. Vandenį geriame kasdien, su juo gaminame maistą. Žiūrėjome edukacines laideles apie vandenį. Vaikai atsinešė knygelių – vardijo pažįstamus vandens gyvūnus.
Savaitės eigoje vaikai virto tyrinėtojais: atlikome įvairius eksperimentus su vandeniu: aiškinomės iš kur atsiranda vandens lašelis; stebėjo, kaip įvairios vandens gėrybės įmestos į vandenį neskęsta, o plaukia. Vaikai sužinojo, koks vanduo stebukladarys – jis gali virsti lava.
Šis projektas leido suprasti, kad be vandens žmogus negalėtų gyventi. Vanduo žmogų maitina  ir prausia, padaro  sveiką. Augančiam vaikui vanduo reikalingas taip, kaip oras ir maistas.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Indrė Gyrienė